ארבעה שלבים לעיצוב הבית במינימום כסף ובמקסימום תוצאה

    יעל איבר No Comments on ארבעה שלבים לעיצוב הבית במינימום כסף ובמקסימום תוצאה
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רוצים לחדש את הבית לקראת חג הפסח, ולא בא לכם להיכנס לים של הוצאות? לפעמים מספיק לשנות את התאורה בבית. באמת?! אם תשאלו את אביבית בובליל, אדריכלית, מעצבת פנים שמתמחה בתאורה, היא תגיד לכם שכן! יעל איבר משוחחת עם האדריכלית, המעצבת ומעצבת התאורה אביבית בובליל

    אילו אנשים את פוגשת כשאת מתכננת או מעצבת בתים?

    אנשים מבולבלים בעיקר. כיוון שבעיצוב יש המון סגנונות, ואנשים קצת מתבלבלים ולא מוצאים את עצמם. הם גם לא יודעים מה הם אוהבים. גם אנשים שכבר קנו בית ויוצאים לדרך הם אפילו לא יודעים מהו החזון שלהם לגבי הבית החדש שלהם. פתאום מתחיל הבלבול, הם מדברים על סגנון מודרני, ופתאום רואים מטבח פרובנסי, ונורא אוהבים צבעים כאלה ואחרים.

    מה החשיבות של שמירת סגנון עיצוב הרמוני בבית?

    שמירת עיצוב הרמוני בבית הוא מה שיוצר את תחושת הנוחות בבית. כשיש בבית שפה עיצובית אחת, אז כל פריט שייכנס הביתה יקפוץ. הוא יזרוק אור ולא ייבלע בבליל צבעוניות וסגנונות. מיקוד מוביל לתוצאות טובות בכל תחום, ואותו הדבר תקף גם בעיצוב.
    ניתן להחליט שחדרים מסוימים בבית יהיו בעלי סגנון שונה, אבל מאוד חשוב שהרצפה תהיה זהה. כשהרצפה אינה אחידה ויש לנו מצב של דלת פתוחה עם פרקט במסדרון, ובחדר של הילד שטיח מקיר לקיר, זה ייצור תחושה של הקטנה. כדי לתת תחושה של גודל רצוי ליצור משטחים שהזרימה ביניהם אחידה.

    1

    עד כמה חשוב כשמעצבים או מחדשים את הבית להיות בקשר אם מעצב ולא "להסתדר לבד"?

    חשוב להיות בקשר עם אדריכל או מעצב, כיוון שיש המון חידוש בתחום הזה, והענף מתפתח מאוד מהר. גם מישהו שזה הבית השני שלו, ולפני עשר שנים שיפץ את הבית הראשון שלו, והיה בקיא בכל דבר ועניין, כל מה שהוא למד אז לא רלוונטי. יש היום ריבוי חומרים, ואופציות תכנון רבות, ושיטות תמחור. העולם הזה מאוד עמוס ואיש מקצוע יכול לכוון ולעזור. החשיבות של הקשר בין אדריכל ללקוח זה בעצם התרגום בין הצרכים של הלקוח ובין החלומות שלו. התקציב הוא אלמנט שיכול לעמוד בדרך בין אדם והחלומות העיצוביים שלו.
    הניסיון המקצועי חוסך ללקוח המון כסף, חוסך טעויות, וחוסך זמן בבחירות. מעצב גם ישדך לך אנשי מקצוע טובים ואמינים. כשלוקחים איש מקצוע מתחום של עיצוב ותכנון, אתה מבטיח לעצמך שיפור וניצול מקסימאלי של הבית שלך.

    איך בוחרים מעצב או אדריכל שיתאים לתכנון או עיצוב הבית שלנו? מלבד הפן הכלכלי?

    לנושא המחיר יש משקל, אך בעיני הוא צריך להיות השיקול האחרון. דבר ראשון צריך לראות משהו שהמעצב או האדריכל עשה שאהבת, או לקבל פידבק ממישהו שעבד איתו. השלב השני שהוא קריטי הוא הפגישה עם איש המקצוע, כיוון שגם שיפוץ וגם בנייה אלו תהליכים מאוד ארוכים. מדובר למעשה באיש מקצוע שהולך ללוות אותך במשך שנה לפחות, במקרה הטוב.
    כאן נכנסת גם תחושת הבטן שהיא מאוד חשובה, כמו גם התקשורת עם איש המקצוע.
    אבל זה לא שחייבים לזרום באותו הכיוון ממש עם המעצב, כי מעצב אחד יכול לעצב בסגנונות שונים ובהתאמה ללקוח איתו הוא עובד. התקשורת הרצויה בין לקוח ומעצב או אדריכל, הוא שהלקוח אומר למעצב מה הוא אוהב, והאדריכל אומר ללקוח האם זה מתאים לו, ולהסביר לו למה כן, או לא.

    arch_03

    עיצוב בית ואדריכלות הם מושגים שמוכרים לנו, המושג עיצוב תאורה הוא מושג חדש, איך הגעת לתחום הזה?

    למדתי אדריכלות, ובכללו את כל הנושא של בנייה שיפוץ, תוספות בנייה וכל מה שקשור בתכנון אדריכלי. תוך כדי גיליתי גם את עולם עיצוב הפנים. התמחיתי בכל תחום, ובאחד ממסלולי העבודה וההתמחות הייתי אדריכלית של חברת שמתעסקת בעיצוב תאורה, ושם למדתי את כל מה שקשור בתחום. היום כל תכנון שאני עושה מקבל גם טאץ' של עיצוב תאורה מקצועי. גם אם זה בית חדש לבנייה, גם אם זה רק שיפוץ, או אם מדובר אפילו בעיצוב פנים בלבד, הוא מקבל את הסגירה של עיצוב תאורה.

    מהו אם כך, עיצוב תאורה?

    עיצוב תאורה הוא תחום שאדריכלים בד"כ לא מכירים לעומק, כיוון שהוא נישה בתוך עולם העיצוב. הוא תחום שיש הרבה מה ללמוד בו, כדי להבין אותו.
    תכנון שגוי של תאורה, יכול להרוס חלל. הייתי בבית של מישהי, שבעקבות הייעוץ, השינוי היחידי שהיא החליטה לעשות בבית היה עיצוב תאורה.
    אומנם מצב הבית לפני השינוי לא היה מי יודע מה, אבל לא היה לה תקציב של שיפוץ מאסיבי. ושינוי בתאורה יכול לשנות את המראה של חדר או בית. בעיצוב תאורה עושים שימוש בכל מיני טכניקות של גווני אור, עוצמות ומיקומים. יש חשיבות לבחירת גודל גוף התאורה, סוג הנורה שתהיה בתוך גוף התאורה. יש פעמים שבאמצעות תאורה ניתן להגביה חלל.
    נושא עיצוב התאורה עדיין לא נכנס למודעות של אנשים, וכשנכנסים לחלל שיש בו בעיה של תאורה, האדם שנכנס אל אותו חלל, אולי לא ידע לשים את האצבע על הבעיה. אבל בכניסה לחלל מעוצב, שעבר את היד של איש מקצוע איכותי, ניתן יהיה להבין את העוצמה של תאורה נכונה בבית.

    light_06

    מה אפשר להשיג באמצעות עיצוב תאורה בבית?

    אי אפשר לעשות הכול, אבל אפשר למזער נזקים. לדוגמא בבית של שתי קומות, עם דירת קרקע בעלת תקרה נמוכה בסלון של 2.40, שזאת תקרה מאוד סוגרת ומלחיצה. כדי לייצר תחושת מרחב ונעימות, נעשה שימוש בגווני אור בהירים יותר. לא לבנים בהכרח, אבל פחות צהובים, שפחות יסגרו לנו את החלל. גם גופי התאורה שייכנסו לאותו חלל לא יוכלו להיות בעלי נפח גדול. גוף התאורה במקרה זה יהיה רחב וצר. גופי תאורה אופקיים וקרובים יותר לתקרה, שאנחנו פחות רגילים לראות או לשים בסלון. ניתן להשתמש גם בטכניקה של צביעת קיר בצבע בהיר שמחזיר אור ובעל אפקט מראה, שיוצר תחושה של חלל גדול יותר מכפי שהוא באמת.
    גם השימוש של וילונות עשוי להכביד על המראה של החדר, ולכן ההמלצה שלי היא להפטר מהווילונות הכהים שיש בבית. העלמת הוילונות מכניסה תחושה של מרחב וניקיון בעין.

    arch_05

    יש תקופות בחיים, ולפני חג הפסח בפרט, שבו אנשים רוצים לעשות איזשהו שינוי בבית, מבלי להיכנס להוצאות מיותרות

    יש לי שיטה שפיתחתי שמתאימה לכל אחד, בין אם למישהו יש תקציב גדול לשיפוץ, ובין אם למישהו יש סכום קטן לצורך העניין.

    השלב הראשון, הוא הצורך להגדיר את המטרה בצורך לשינוי. זאת אומרת אם הלקוח מרגיש שהמטבח שלו לא משרת אותו, שהסלון קטן מדי, הכיסאות בפינת האוכל מרופטים, זה לא משנה מה. קודם כל צריך להגדיר את הנקודות, שמפריעות ויוצרות את התחושה שהגיע זמן לשינוי. לאחר סימון המטרות, הרבה יותר קל לא להיסחף להוצאות.
    צריך גם לנצל את ההזדמנות הזאת של שיפוץ כדי להגדיר אזורים בבית.
    המטבח למשל, הוא אזור שיש בו גם עבודה, גם אירוח, בישול, אכילה. הגדרת אזורים היא בעצם להגיד איפה מבשלים, איפה אוכלים, ואז יוצרים תכנון מחדש.
    אותו הכלל מתאים גם לעבודה על שאר הבית, גם אם מחליטים שלא להרוס קירות, הגדרת אזורים יכולה להעניק דינאמיקה חדשה לבית.
    שלב התכנון הוא בעל חשיבות מירבית, תכנון טוב מוביל לכך, שב- 90% מהמקרים גם שביעות הרצון של הלקוח מהתוצאה תהיה גבוהה.

    inter_03

    השלב השני, הוא ויתור על דברים מיותרים. וזה דבר שהוא מאוד אקטואלי עכשיו לקראת הפסח. ברגע שמוותרים על דברים בבית, למעשה יוצרים מקום לחדש.
    זאת גם הזדמנות להיפטר מדברים שהציקו ללקוח. לפעמים לקוח לא מבין עד כמה הדברים מציקים לו, עד שהם לא יצאו מהבית. כשמוציאים דברים ניתן גם לאוורר את הבית, ולהביט בו במבט נוסף.
    הרעיון הוא גם לשחרר דברים ולהשאיר את הבית מאוורר. יש לי עיקרון שמנחה אותי הרבה בתכנון, והוא שלא בכל פינה צריך לשים ואזה.
    יש אנשים שאומרים לי: "אולי נשים פה.." ואני עונה להם: "לא! אולי לא נשים".
    זה דבר שקורה המון ואני רואה אותו בהרבה בתים.

    השלב השלישי, הוא מיצוב. ושלב המיצוב מגיע אחרי פינוי החפצים המיותרים, והוא מאפשר להזיז מחדש את ריהוט קיים. להזיז את הספה לכיוון אחר. בעצם לעשות ראורגניזציה – על נקי.

    השלב הרביעי, הוא שלב הקנייה או החידוש. ניתן לחדש רהיט, ניתן להחליף נורות במנורה, ניתן להחליף את גווני האור של הנורה. או להחליף מנורה בכלל, להוסיף מנורת עמידה שמכניסה אווירה. החלפת טקסטילים בבית, כל מיני כריות שקנינו באיקאה לפני חמש שנים, שעלו גרושים, ניתן לחדש באמצעות קילוף של הציפוי הישן ובכך להחליף צבעוניות בבית ברגע.
    ניתן ליצור אווירה בקלות, מבלי להיכנס להוצאות מטורפות.

    המוטו שלי הוא: לא צריך להוציא הרבה כסף כדי לחיות יפה ואיכותי. בעיצוב מחדש ניתן לקבל אווירה חדשה, רעננה ואביבית – תרתי משמע.

    inter_05

    אביבית בובליל, אדריכלות – עיצוב פנים – עיצוב תאורה
    [email protected] נייד: 054-5491958 טלפקס: 03-5786366



    0 תגובות